positiviteit

Hallo allemaal,

Heb jij dat wel eens, dat iedereen zo positief tegen je probeert te doen maar dat je het zelf soms moeilijk kan zien??? Oké dit klinkt net of ik het niet meer positief zie zitten maar zo is het helemaal niet. Laat mij het uitleggen :D

Sinds ik ziek ben probeert iedereen heel positief tegen mij te doen wat natuurlijk super fijn is want als iedereen negatief is zou de wereld er zwart uit gaan zien.  Op dit moment heb ik al tien chemo’s gehad en moet ik er als het goed is nog twee. Dus de laatste tijd zegt iedereen “het aftellen kan beginnen” of “het eind is in zicht”. En dit is natuurlijk ook zo en dat maakt me blij want ik ben er helemaal klaar mee. Maar toch kijk ik er anders tegen aan als de rest lijkt het wel.

Het idee dat ik nog twee keer naar het ziekenhuis moet voor zo’n vreselijke chemo vind ik verschrikkelijk. Als ik er nu al aan denk kan ik er al misselijk van worden, wat best raar is want ik ben tot nu toe van de chemo nog niet echt misselijk geweest. (afkloppen voor de laatste paar keer) Zelf kan ik er nu al enorm tegen op zien om donderdag weer naar het ziekenhuis te gaan want ik weet dat ik daarna weer niet lekker ben en op bed kom te liggen voor wat dagen. Het herstellen duurt ook steeds langer en me echt fit voelen doe ik eigenlijk bijna nooit meer.

Natuurlijk wil ik nu niet dat jullie denken dat ik niet positief ben want dat ben ik nog wel :D. Al tien chemo’s gehad en nog MAAR twee te gaan. het idee dat het een tijdje geleden nog andersom was is een gek idee. Ik ben blij dat het einde in zicht is en dat hopelijk straks alles klaar is. Dan kan ik eindelijk weer opknappen en me weer lekker fit gaan voelen.

Ik ben dankbaar voor de mensen die me zo steunen en die er voor mij zijn. Voor het laatst kwam ik deze quote tegen op het internet:::

lief 1

Het is zo waar. Je komt echt te weten wie je echte vrienden zijn als je ze nodig hebt. En deze echte vrienden zijn Geweldig!!!

Voor nu ga ik gewoon even door bikkelen en geniet ik van de dagen dat ik me goed voel. Ik probeer van elk moment wat leuks te maken.

mooi 4

 

Liefs Nathalie

 

4 gedachtes over “positiviteit

  1. Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om positief te blijven in jouw situatie, wat goed dat het je toch lukt! Ik wist helemaal nog niet dat je ziek was, maar ben ontzettend blij om te horen dat het de goede kant op gaat!

    Heel erg veel sterkte nog bij de laatste twee chemo’s!

    x Ingeborg

    Like

Geef een reactie

