Pruikloos

Hooi,

Jaaaa, ineens heb ik gisteren besloten dat ik mijn pruik zat was en dat ik een model in mijn haar wou hebben. Ik dacht dat het wel kon en dat is ook zo. En ja, het is nog wel erg kort. Graag wil ik met jullie delen hoe ik het vond.

Het begon allemaal gisteren woensdag middag. Ik ging die middag gezellig thee drinken met Rianne en Mandy. Snel even mijn voeten zalfen om één uur en me klaarmaken. Als laatste zette ik mijn pruik op. Hé, waarom wil dat nou niet goed zitten dacht ik nog. Een paar haartjes in mijn gezicht vallen niet mooi, ook ging het netje van mijn pruik al een beetje kapot. Het zit gewoon niet meer lekker.

Wat was het een gezellig middag heerlijk thee gedronken met een plakje cake en chocolaatjes en natuurlijk gezellig gekletst. Vervolgens ging ik weer naar huis, ik moest een paar straten door lopen en het was gelukkig droog. Tijdens het lopen dacht ik zou ik even langs de kapper lopen om een afspraak te maken. Nee, het is al vijf uur geweest ik moet mijn voeten zalfen. Snel liep ik door naar huis.

Het eerste wat ik zei toen ik thuis was, bah die pruik zit zo irritant het zit niet meer mooi van voren misschien moet ik maar afspraak maken bij de kapper. Mijn moeder zei: ”er kan best al een model in”. Ik was nog geen tien minuten thuis of ik zat al aan de  telefoon om een afspraak te maken. Ik hoor me nog denken ”hopelijk kan ik morgen dan heb ik het gehad.” En dat kon ik had een afspraak voor donderdag (vandaag dus) om elf uur.

Daar gingen we vanochtend me moeder ging eerst even mee omdat het ten eerste zo hard regende en om even te kijken wat misschien leuk zou zijn met mijn haar. Daar zat ik dan samen met de kapster en me moeder naar wat foto’s van verschillende modellen te kijken. Ik kan nog niet zoveel met mijn haar maar toch om wat ideeën op te doen.

wpid-img_20150129_114838.jpg
Daar zit ik dan bij de kapper in de verf!!!

Mams ging weer weg en er werd een modelletje in geknipt, het begon al wat mooier te worden. Vervolgens ging er ook een kleurtje in want mijn haarkleur is na de chemo’s nog een beetje grauwachtig van kleur. Het werd al wat mooier maar met een kleurtje erin is toch wat sprekende en het ziet er wat levendiger uit. Als het goed is gaat de grauwe kleur er ook weer uit maar dat hebben veel mensen na de chemo’s daarom hebben we er een kleurtje in gedaan die dicht bij mijn eigen haarkleur past zodat je straks de uitgroei niet heel erg ziet.

Na dit hele stuk te hebben gelezen zijn jullie vast heel benieuwd naar het resultaat, hier is het resultaat:

wpid-img_20150129_143914.jpg     wpid-img_20150129_143843.jpg

Het is wel erg wennen maar ik ben er wel blij mee. Het is nog wel heel kort maar het groeit wel weer verder. En het idee dat ik mijn pruik niet op hoef is erg fijn.

wpid-img_20150129_143633.jpg

Zo even een foto op Instagram en Facebook zetten. Het haar knippen vond ik niet echt spannend maar wat iedereen nu gaat zeggen nu ik geen pruik meer op heb vind ik wel spannend. Daarom zet ik ook maar een foto op Instagram en Facebook dan ziet iedereen het meteen.

Dit was mijn pruikloos verhaal, Vinden jullie het leuk om dit soort verhalen te lezen????

hartje

Liefs Nathalie

51 gedachtes over “Pruikloos

  1. Staat je super goed! Als ik heel eerlijk ben.. vind ik het mooier als het kapsel van de pruik. Dit past veel beter bij je gezicht en je krijgt er gelijk een pittiger koppie van, het laat je stralen, heel mooi!

    Liked by 1 persoon

  2. wat een heerlijke blogpost om te lezen…Het korte kapsel staat je heel erg mooi en past heel erg goed bij je gezicht…Natuurlijk is het nog niet zolang, maar het groeit echt wel aan…het is een hele stap vooruit die je hebt gedaan en een last die je van je af hebt kunnen zetten…Ik ben erg blij voor je!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

