Eerste controle Hodgkin

Hi,

Acht uur de wekker gaat, pff ik ben zo moe. De laatste week kan ik slecht in slaap vallen door dit spannende moment van vandaag. Ze hebben vandaag voor de eerste keer gecontroleerd of de hodgkin nog steeds weg is. Je snapt wel dat ik een miljoen dingen in mijn hoofd heb gehaald wat er allemaal wel niet aan de hand kan zijn. Tuurlijk probeer ik positief te blijven maar dat is soms best moeilijk.

Maar genoeg over dat, ik sta op en het valt eigenlijk best wel mee met de zenuwen, snel klaarmaken want negen uur moeten we in de auto zitten (Uiteindelijk was het ongeveer tien over negen, oeps!). Maar het reed super fijn naar Groningen want we waren er vijf over tien al. Op naar één van mijn favoriete onderdelen bloedprikken!!!

Het bloedprikken ging weer vreselijk slecht mijn aders zijn nog steeds heel hard door alle chemo’s dus er werd eerst weer mis geprikt gelukkig ging het de tweede keer goed.

wpid-img_20150205_104814.jpg
Deze foto stond ook op Instagram

Gelukkig dat bloedprikken ook weer gehad op naar de Hematologie. Daar begon het wachten. Eerst vielen de zenuwen wel mee, rustig wat chocolademelk drinken maar hoe langer het duurde des te zenuwachtiger ik werd. Natuurlijk was er ook weer eens uitloop (Het zal eens niet zo zijn!). Maar naar een drie kwartier gewacht te hebben waren we toch eindelijk aan de buurt.

We kwamen binnen en mijn arts begon te vragen hoe het met me was. Dus ik gaf als antwoord dat ik toch eerst graag wou weten of het nog steeds weg is (Lijkt me toch logisch). Maar hij moest eerst dingen vragen voor hij dat kon zeggen. Toen kwam er een heel gesprek maar dat zal ik jullie besparen.

Maar uiteindelijk ziet het er helemaal positief uit en lijkt het er niet op dat het terug is. De bloedwaardes zagen er goed uit. Wat een super opluchting is dit. De hele week ben ik me al aan het druk maken voor dit moment. Dit is zo veel spannender dan een examen of afrijden.

Maandag over een week ga ik naar de revalidatiearts toe en in maart heb ik eindelijk het onderzoek voor mijn bloedvaten dus ik moet nog wel regelmatig naar het ziekenhuis en natuurlijk over drie maanden weer op controle komen.

Na dit hele ziekenhuis avontuur ben ik met mijn moeder even bij de IKEA wat wezen eten en daarna even rondgekeken. Daarna zijn we snel naar huis gegaan, na deze dag ben ik echt super moe. Toen ik thuis was ben ik eerste even een dik uur op bed gaan liggen. Het heeft allemaal zoveel energie gekost. Ik kan straks vast lekker slapen.

Voor nu ben ik erg moe maar ook super blij dat alles goed is.

hartje

Liefs Nathalie

23 gedachtes over “Eerste controle Hodgkin

  1. Wat fijn dat het allemaal heel positief uitpakte, logisch dat je moe bent na zo een dag, het is erg inspannend ook emotioneel is het natuurlijk erg heftig allemaal…Ik ben erg blij voor jou en natuurlijk ook voor je familie!
    groetjes Petra

    Liked by 1 persoon

  2. Zo blij voor je, en een Ikea bezoek als beloning was welverdiend na al het gestress en emotiewaterval. Bloedprikken is echt niet leuk en zeker niet met moeilijke vaten, bij men broer prikken ze ook vaak een tweede of derde keer.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

