Operatie???

Hooi,

Al een tijdje heb ik niks meer laten horen hoe het met mij gaat en wat er allemaal gebeurd in het ziekenhuis. Daar komt vandaag weer verandering in. De afgelopen weken is er veel gebeurd en in dit blogbericht ga ik jullie het allemaal vertellen. (In het kort natuurlijk.)

De vorige keer dat ik zo’n artikel schreef vertelde ik jullie dat de chemo die ik waarschijnlijk ga krijgen misschien mijn vruchtbaarheid aantast. Daarom moest ik een traject in van hormonen spuiten en uiteindelijk eitjes eruit halen. (Lees hier het artikel.) Dit heb ik dan ook de afgelopen weken gedaan. In het begin was het best wel eng want je moet de hormonen bij jezelf inspuiten. Eigenlijk doet het helemaal niet zoveel pijn maar het is meer het idee dat je jezelf moet prikken. Gelukkig is het best goed gegaan en went het ook wel snel. Ook moest ik vaak naar het ziekenhuis voor echo’s want ze moeten precies op het goede moment de eitjes eruit halen. Ik ben in één week wel vijf keer in het ziekenhuis geweest!!! Maar gelukkig na twee en een half week spuiten mochten de eitjes eruit. Afgelopen vrijdag was het zo ver (15 mei 2015) het was best spannend maar uiteindelijk viel het best mee. (En het is ook helemaal gelukt met de eitjes dus dat is al helemaal fijn!) De afgelopen dagen heb ik wel wat buikpijn gehad maar het begint nu weer iets beter te gaan.

Ik ben blij dat de eitjes eruit zijn, nu heb ik dit hoofdstuk afgesloten en kan ik verder. Al is het volgende onderdeel denk ik nog spannender. Gisteren (Maandag 18 mei 2015) moest ik weer naar het ziekenhuis en dit keer naar mijn eigen arts. Ik weet dat voor ik mag beginnen met de chemo’s er eerst nog een stuk klier weggehaald moet worden om te onderzoeken. Dit is natuurlijk al twee keer gebeurd maar het was of de verkeerde klier of niet genoeg bewijs dus het moet weer opnieuw. Als je dan in de wachtkamer zit is het toch wel weer erg spannend gaan ze het operatief verwijderen of gaan ze toch weer een biopsie doen. (Een biopsie is met een naald een stukje uit de klieren schieten.)

Het gesprek bij de arts was eigenlijk helemaal niet lang. Het is de bedoeling dat ze toch gaan opereren om een stukje klier weg te halen en dit te onderzoeken. Maar omdat ik ook nog een port-a-cath moet krijgen wil mijn arts nu proberen te regelen dat dit tegelijk kan. (Een port-a-cath is een bolletje dat net onder je sleutelbeen word geplaatst om een bloedvat heen zodat ze je gemakkelijk kunnen prikken. Dit doen ze als gewoon prikken heel moeilijk is en je vaak geprikt moet worden.) Dit zou natuurlijk heel fijn zijn want dat scheelt één ingreep.

Voor nu is het dus weer wachten tot ik wat meer uit het ziekenhuis hoor. Ik hoop dat ik deze week meer hoor over de operatie en dat het volgende week dan wel gebeurd. Maar dat blijft natuurlijk afwachten. Het duurt allemaal best lang na mijn idee. Als ik meer weet krijgen jullie het weer snel te horen!!!

hartje

Liefs Nathalie

34 gedachtes over “Operatie???

  1. Heel veel succes met de komende dagen. Wel fijn dat ze wat eitjes eruit hebben kunnen halen! (ik weet persoonlijk niet zo goed wat het doet voor je toekomst, dat ze die eitjes eruit hebben gehaald, maar het klinkt positief!)
    Ik hoop ook voor je dat de operatie’s in één keer kunnen gebeuren dat scheelt inderdaad meerdere operatie’s en narcozes.
    Ik wens je veel sterkte en succes toe. Je bent een sterke meid, dat is iets wat me nu wel heel erg is opgevallen :) x

    Liked by 1 persoon

  2. Hallo Nathalie.

    Had het ook al in de mail van je moeder gelezen maar vind het ook fijn om jou verhaal te lezen.
    Super dat het zo goed gegaan is met die eicellen wat is het toch bijzonder wat de techniek allemaal kan.
    Hoop voor je dat het biopt en de Port-A-Cath in een kan dat is een narcose minder en waarschijnlijk ook tijd.
    Dat er dan snel duidelijkheid komt over welke behandeling je gaat krijgen en je weer kunt gaan aftellen .
    Vind het allemaal erg knap van je dat je ook in slechte tijden de hoop niet verliest en positief blijft.
    Wens je heel veel sterkte en kracht om dit alles te dragen.
    Ook voor jou familie.

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een heftige tijd zeg! Fijn dat ze tegenwoordig je eitjes veilig kunnen stellen. Een kinderwens kan heel sterk zijn! Voor nu heel erg veel beterschap Nathalie! Je bent een vechter!

    Liked by 1 persoon

  4. Jeetje, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dit allemaal voor je moet zijn en wat het met je doet. Het is allemaal nog al wat! Dit bericht klinkt in ieder geval positief. Veel sterkte!

    Liked by 1 persoon

  5. Meis, wat ben je een moedige en sterke vrouw, Ik hoop zo dat het nu mee gaat vallen en er geen onverwachte extra hobbels op de weg komen voor je operatie en verdere herstel…Ik vind je echt een kanjer en heb respect voor de moedige manier waarop je je hier doorheen slaat…
    Natuurlijk wens ik je veel sterkte inde komende tijd en dat wens ik je familie natuurlijk ook…
    dikke knuffel, Petra

    Liked by 1 persoon

  6. Wat heftig allemaal! Wel fijn dat ze de eitjes eruit hebben kunnen halen, dan raken die straks niet beschadigd door de chemo. Ik hoop dat het allemaal zo goed mogelijk mag verlopen en je geen tegenvallers krijgt. Sterkte!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

