Net als Rapunzel gevangen in mijn toren

Heey,

In mijn vorige artikel vertelde ik jullie wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurd, tijdens de chemo maar ook thuis. (Klik hier om dit artikel te lezen.) Maar hoe gaat het verder met mij, dat wil ik jullie vandaag gaan vertellen.

Ik wil in dit artikel het niet gaan hebben over alle klachten die ik heb want dan kan ik een hele lijst maken maar daar heb ik helemaal geen zin in en ik denk jullie ook niet.

Zoals sommigen van jullie wel weten is dit de tweede keer dat ik Hodgkin heb. Vorig jaar heb ik het voor het eerst gehad. Ik heb toen twaalf chemo’s gehad en daarna was de hodgkin weg. Voor een chemo moest ik één dagje naar het ziekenhuis en daarna mocht ik weer naar huis. Heel anders dan nu. Om de week kreeg ik een chemo.

Na een chemo voelde ik me niet zo lekker, hier had ik een aantal dagen last van. Vier dagen voelde ik me ongeveer niet lekker daarna begon het langzaam weer wat beter te gaan. Zo ging ik als ik me goed voelde een paar uurtjes werken, met vriendinnen naar de stad, naar een feestje. Al dat soort dingen probeerde ik tussendoor ook te doen en het lukte allemaal best wel goed.

toren 2
Bron

Nu is het allemaal veel strenger omdat de chemo een stuk zwaarder is. Werken kan ik niet (Het mag ook niet.) Naar een feestje gaan mag al helemaal niet omdat daar veel te veel mensen zijn. Al voel ik me ook niet goed genoeg om dat soort leuke dingen te kunnen doen. Hierdoor zit ik eigenlijk altijd thuis. De enige keren dat ik echt weg ga is eigenlijk om naar het ziekenhuis te gaan.

Soms is dit best wel heel zwaar, vooral als je dan op social media aan het kijken bent. Omdat het nu zomervakantie is zie je van iedereen vakantiefoto’s of andere leuke foto’s van bijvoorbeeld een feestje of een leuk dagje weg. Je gunt dit iedereen heel erg maar het maakt mij ook wel eens verdrietig. Dat zijn dingen die ik ook graag zou willen doen en die je nu erg mist.

Ook is het erg lastig om naar andere mensen te gaan omdat als iemand verkouden is ik er eigenlijk niet heen mag. Er is teveel kans dat ik daar van ziek wordt. (En als ik ziek word moet ik weer opgenomen worden in het ziekenhuis, daar heb ik ook niet zo’n zin in.)

Maar ik probeer het thuis zo leuk mogelijk te maken! De laatste tijd ben ik veel aan het knutselen. Zo zag ik bij Mascha van Beautygloss een video over strijkkralen. Dit ben ik nu ook gaan doen en het is echt leuk om weer te doen. Het doet je zo denken aan vroeger. Binnenkort wil ik jullie mijn strijkkralen laten zien. Maar dit komt allemaal nog. Ook ben ik nog druk bezig met kaarten maken. (Zie artikel hierover.)

Eigenlijk voel ik me een beetje gevangen in mijn eigen toren, wat me erg doet denken aan de film Rapunzel. (Erg leuke film!) Je voelt je vaak wat alleen ook al ben je dat eigenlijk helemaal niet. Als ik beter ben bevrijd ik mezelf snel uit deze toren. Tot die tijd blijf ik in mijn toren en ga ik lekker veel knutselen.

Voelen jullie je wel eens gevangen???

hartje

Liefs Nathalie

12 gedachtes over “Net als Rapunzel gevangen in mijn toren

  1. Wat een zware tijd! Dat je verdrietig wordt van al die.fotos kan ik me erg goed voorstellen. Heel veel sterkte lieve Nathalie!

    Dat opgesloten voelen ken ik wel. Maar dan door angsten. Op een gegeven moment durfde ik niet zo goed meer ergens naartoe omdat ik bang was me niet lekker te voelen.

    Liked by 1 persoon

  2. Hoi kanjer ! Tis nog even doorbijten maar je weet waar je het voor doet . Heel goed van je dat je je hobby’s kan oppakken , geeft toch wat afleiding . Nu dan even geen vakantie maar als je straks alles achter de rug hebt kan je er dubbel van genieten . Met je lieve familie om je heen gaat die moeilijke periode vast zo om . Ga heel hard duimen dat scan goed uitvalt , valt er ook al een last van je af . Heel veel sterkte weer en een hele dikke knuffel voor jouw ! Liefs , Anja

    Liked by 1 persoon

  3. Hallo Nathalie.

    Fijne dat je toch wat afleiding kunt vinden ben benieuwd hoe het eruit ziet.
    Je kaarten die je gemaakt had vond ik ook erg leuk heb ze zelf ook gekocht op de hobbymarkt en heb er bijna 1 klaar.
    En thuis opgesloten voelen ik heb dit 1 keer gehad vorig jaar toen draaide de hele wereld als ik maar even naar links of naar rechts keek kon niet lang tv kijken of me ergens op concentreren heeft gelukkig maar 3 weken geduurd.
    Dus kan een beetje voelen hoe jij je voelt.
    Wens je heel veel sterkte.
    Groetjes uit Limburg

    Liked by 1 persoon

  4. Heel jammer dat je niet kunt genieten van de vakantie of tijd met vrienden doorbrengen, wat juist zo leuk is. Het is natuurlijk absoluut geen vergelijking, maar tijdens de examenperiodes voel ik me ook soms zo – enkel achter het bureau en vrienden hebben zelf al helemaal geen tijd voor leuke dingen te doen. Misschien kunnen we je allemaal mailtjes sturen :D Heb ooit eens een ansichtkaart gestuurd naar een oude man die zich in het rusthuis heel alleen voelde (zijn vrienden waren al gestorven door ouderdom en familie kwam niet vaak vanwege de afstand), later las ik dat hij heel blij was geworden met de 100den kaartjes die hij ontvangen had :) Ik hoop dat je toch veel plezier kunt vinden in de dingen die je nu blij maken Nathalie ^^

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

