Hartje beplakken #DIY

Heey,

Ik vind het altijd leuk om creatief bezig te zijn. De laatste tijd ben ik veel bezig met de kerstkaarten, maar even wat anders doen dan kerstkaarten maken is ook wel leuk. Daarom ging ik vorige week een kartonnen hartje beplakken. Een jaar geleden plaatste ik een artikel over een koffertje beplakken, dit hartje doe je precies op dezelfde manier als het koffertje. Vorig jaar heb ik vooral het eindresultaat laten zien, dit komt omdat toen ik het koffertje bijna af had dacht dit is eigenlijk wel leuk om te gebruiken voor een artikel. Maar vandaag laat ik jullie goed zien hoe je het hartje kan beplakken.

P1010022

Het koffertje heb ik vorig jaar cadeau gekregen en ik vond het super leuk om te maken. Degene die mij vorig jaar het koffertje had gegeven wist dit. Een tijdje geleden kwam ze weer langs en nam ze dit leuke bakje mee in de vorm van een hartje. Echt een leuk cadeau om weer te krijgen en helemaal om te beplakken.

P1000994

Dit is het bakje. Het is van stevig karton en als je het mooi beplakt word het vast een prachtig bakje waar je leuke spulletjes in kan doen.

P1000988

Wat heb je nodig:
* Het hartvormige bakje
* Kwast
* Decopatch (Dit is speciaal papier wat je er op kan plakken.)
*  Vernis lijm satijn (Dit is de lijm die ik gebruik, maar ik het gehoord dat ze ook zo’n soort lijm bij de Action verkopen!)
* Een krant

P1000999

Ik begin met het decopatch in kleine stukjes te scheuren. Het leuke hiervan is dat je het niet netjes hoeft te knippen maar dat je gewoon kan scheuren. Als ik een bultje heb waar ik een tijdje mee vooruit kan ga ik bezig met het plakken.

P1010003

Het plakken is heel simpel. Eerst doe je wat lijm op het doosje, daarna plak je een stukje decopatch erop en dan ga je met de kwast er nog een keer over heen zodat er nog een laagje lijm overheen komt.

P1010009

Zo ga je de hele tijd door tot er geen karton meer te zien is. Hier op de foto ben ik bezig met het deksel.

P1010013

Nog een klein stukje, hij is bijna af. Als hij klaar is laat ik hem even goed drogen voor ik het dekseltje op het doosje zet.

P1010034

Dit is het eindresultaat! Ik vind hem erg leuk geworden en hoop dit nog eens vaker te kunnen doen.

Heb jij al eens zoiets gemaakt?

hartje

Liefs Nathalie

17 gedachtes over “Hartje beplakken #DIY

Geef een reactie

